miercuri, 11 februarie 2009

Bărci, ape tulburi şi înotători sinucigaşi

Zilele acestea, lucrînd de zor la stat, depănam cugetări inteligibile din anumite unghiuri, cu unul sau cu alta dintre încă, colegii mei. Vorba caţavencilor "din puţogândire" dar completate de noi cu "foaie verde măr domenesc.... io lucrez la stat". Logica şi profunzimea filosofică a frazei este de la sine înţeleasă.

Şi cum discutam trebi importante pentru bunul mers al instituţiei auzim de la radio şanţ că la noi în bătătură se împart locurile în bărci. Băgăreţi din fire am vrut şi noi să ocupăm un loc în barca din fruntea plutonului dar cînd să ne apropiem de ea era plina ochi. Cine credeţi? Ei, iluminaţii şi creatorii directivelor care privesc bunul mers al unei instituţii publice. E, dacă-i aşa nu am vrut săi deranjez şi am cautat loc în barca de lîngă. Aceasta era goală pînă să ajung eu la ea dar, cînd să pun piciorul în ea, văz că nu mai erau locuri decît în picioare. Atunci mă uit şi mai văd o barcă. Liniştit îmi spun în gând "lasă nene că e loc şi pentru mine". Ajung lîngă barcă, mă sui aşezîndu-mă liniştit pe băncuţă. Stau şi stau, şi nimic. Nu mai vine nimeni lîngă mine. Am văzut eu cîţiva colegi care gesticulau înspre mine şi strigau ceva, dar nu am înţeles exact. Probabil se gîndeau ca nu am să mă descurc sau vroiau să mă ajute. Oricum nu am înţeles şi aşteptam linistit în barcă, încercînd să mai rezolv una, două raportări care se apropiau de termen. Cînd se termină programul, mă ridic şi dau să plec. Cînd colo ce să vezi minunăţie! Lîngă barca mea scria mare cu semnatura şi stampilă "atenţie se scufundă că nu ştie să înoate".

Eh.... asta e, ghinion zic şi ies din instituţie închizînd biroul. Liniştit mă duc acasă să îmi văd de treburile mele gospodăreşti şi liniştite în timp ce ei săracii încă se mai zbat între viată şi moarte pe apele tulburi unde cîrmacii atotcunoscători în ale sextantului şi azimutului îi îndrumă bărbăteşte. Am rămas totuşi cu o nedumerire : de ce era necesar să ne împărţim pe bărci?

Un amic, cărcotaş de altfel ca şi mine îmi răspunde neaoş : "lasă-l mă că el încă nu ştie că din funcţia de şef la o astfel de instituţie ai doar două tipuri de relaţii, una cu trădătorii şi alta cu duşmanii, doar cine crezi că trage la rame?"

PS: Atenţie, barca din imagine e a Poliţiei ..... pentru colegii neatenţi, aveţi grijă să nu urcaţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu